Oświadczenie w sprawie dostępności
Starostwo Powiatowe w Obornikach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://powiatobornicki.pl/.
Data publikacji strony internetowej: r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Występuje błędna struktura nagłówkowa w poszczególnych zakładkach. Błąd występuje we wszystkich zakładkach na stronie i wynika z jej budowy. Poprawa tego elementu zostanie uwzględniona przy kolejnej przebudowie lub istotnej aktualizacji strony.
Nie wszystkie funkcje na stronie są obsługiwane za pomocą focusa. Błąd dotyczy funkcji powiększ/pomniejsz tekst na stronie. Poprawa tego elementu zostanie uwzględniona przy kolejnej przebudowie lub istotnej aktualizacji strony.
Brak dodatkowych treści tzw. „chmurek podpowiedzi”, które zawierają informacje o danym elemencie strony (tzw. tooltip). Dotyczy to menu głównego. Błąd ten zostanie poprawiony przy kolejnej aktualizacji strony.
Występują błędy kontrastu. Głównie dotyczy to użycia tekstu w kolorze czerwonym lub zielonym w treści artykułów, a także nazw zakładek na stronie głównej, np. Poradnik interesanta. Błąd wynika z budowy strony. Poprawa dostępności tych elementów będzie dokonana przy przebudowie strony lub kolejnej jej aktualizacji. W celu zlikwidowania błędów kontrastu możesz włączyć ułatwienia dostępu – wysoki kontrast.
Niektóre linki prowadzące do serwisów zewnętrznych otwierają się w tym samym oknie. Dotyczy to linków do serwisów zewnętrznych opublikowanych w zakładce: Przydatne linki (część z nich również się nie otwiera). Błąd ten zostanie poprawiony na bieżąco.
Publikowane zdjęcia/plakaty na stronie nie posiadają opisu alternatywnego lub opis ten jest błędny/niewłaściwy. Dotyczy to zdjęć np. w zakładce Charakterystyka Powiatu Obornickiego/Aktualności/Baza noclegowa itp. Poprawna dostępność tych elementów jest realizowana na bieżąco. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego zdjęć możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mail lub dzwoniąc do nas.
Publikowane grafiki na stronie nie posiadają opisu alternatywnego. Dotyczy to grafik np. na stronie głównej. Poprawna dostępność tych elementów jest realizowana na bieżąco. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego zdjęć możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mail lub dzwoniąc do nas.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz program WAVE.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej możesz zgłosić do informatyka — e-mail informatyk@powiatobornicki.pl lub telefonicznie +61 29 73 100.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W celu ułatwienia złożenia żądania zapewnienia dostępności udostępniamy Wniosek o zapewnienie dostępności, na podstawie którego możesz zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Wniosek należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Istnieje również możliwość poinformowania nas o braku zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Możesz w tej sprawie złożyć Informację o braku dostępności. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Informację należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej lub architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa podmiotu:
- Starosta Powiatu w Obornikach,
- Adres: ul. 11 Listopada 2A, 64-600 Oborniki,
- mail: sekretariat@powiatobornicki.pl .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Adres siedziby – Starostwo Powiatowe w Obornikach, ul. 11 Listopada 2A, 64-600 Oborniki.
Parking: przed budynkiem znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe, na których wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Wejście do budynku: wejście główne do budynku nie posiada barier architektonicznych (jest z pozycji „0”).
Dostępność komunikacyjna budynku: dostęp do wszystkich pomieszczeń został zapewniony. W budynku dostępna jest winda. Korytarze zapewniają dostępność dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Na parterze znajduje się Punkt Podawczy (Biuro Obsługi Urzedu), gdzie można załatwić wszelkie sprawy urzędowe. W Biurze dostępny jest pracownik urzędu, który udziela wszelkiej pomocy interesantom.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: na parterze budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną możesz skontaktować się z koordynatorem ds. dostępności pod adresem mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Podmiot nie posiada informacji w języku Braille’a.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W podmiocie nie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego online.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.