W środę do Starostwa Powiatowego w Obornikach dotarł transport z partnerskiego Powiatu Lüchow-Dannenberg zawierający dary dla uchodźców z Ukrainy. Artykuły pierwszej potrzeby przekazała osobiście Starosta Powiatu Dagmar Schulz, Członek Zarządu Powiatu Julia Zieker oraz Kierownik DRK w okręgu Dannenberg Matthias Hanelt wraz z Matthiasem Lippe. Jednocześnie była to pierwsza wizyta w Powiecie Obornickim nowo wybranych władz  samorządowych z Niemiec.

Przyszło nam spotkać się w trudnych okolicznościach, w momencie gdy u naszych sąsiadów trwa koszmar wojny. W naszym powiecie, ale i w całym kraju niesiemy pomoc napływającym uchodźcom. Dziękuje serdecznie całej społeczności Powiatu Lüchow-Dannenberg za okazane wsparcie i pomoc w prowadzeniu działań humanitarnych – mówiła Starosta Zofia Kotecka.

Przekazane dary pochodzą od mieszkańców, sponsorów oraz instytucji z Powiatu Lüchow-Dannenberg. Są wśród nich m.in. artykuły higieniczne, kosmetyki, napoje czy środki ochrony osobistej.

Dzięki licznym darowiznom i wsparciu naszego powiatowego oddziału DRK udało się zorganizować transport z potrzebnymi produktami. Jestem przekonana, że wspólne niesienie pomocy obywatelom Ukrainy jeszcze bardziej wzmocni partnerstwo naszych powiatów – mówiła Starosta Powiatu Luchow-Dannenberg Dagmar Schulz.

Podczas krótkiej wizyty niemiecka delegacja miała okazję zobaczyć m.in. jak funkcjonują gminny punkt odbioru i przekazu darów na rzecz uchodźców z Ukrainy w Obornickim Ośrodku Kultury oraz ośrodek recepcyjny zlokalizowany w Ośrodku Sportu i Rekreacji w Rogoźnie.

Dary z Niemiec zostały zmagazynowane w budynku Starostwa i zostaną wkrótce rozdysponowane zgodnie z potrzebami. Według stanu na dzień 09.03.2022r. najwięcej ukraińskich uchodźców znalazło schronienie na terenie Powiatu Obornickiego w prywatnych lokalach mieszkalnych. W Gminie Oborniki jest to 180 osób, dalej kolejno w Gminie Ryczywół – 38 osób, oraz w Gminie Rogoźno 30 osób. Dodatkowo w Gminie Rogoźno działa także finansowany z budżetu państwa ośrodek recepcyjny, w którym przebywa ok. 140 osób.