Get Adobe Flash player
Powiększ/pomniejsz
Zoom in Regular Zoom out
Menu
Pokaz slajdów
Pogoda
Oborniki
22 czerwca 2017
Słonecznie
25°C
odczuwalna: 27°C
wilgotność: 33%
prędkość wiatru: 11 km/h W
Prognoza 23 czerwca 2017
dzień
Częsciowo słonecznie, burze
22°C
noc
Przelotne chmury
14°C
Prognoza 24 czerwca 2017
dzień
Częsciowo słonecznie, przelotne deszcze
25°C
noc
Przeważnie czysto
16°C
 

Powiatowy Rzecznik Konsumentów – Urszula Bak

Zadaniem Rzecznika jest ochrona praw konsumentów.
Zadanie to realizuje głównie poprzez :
– bezpłatne udzielanie konsumentom porad prawnych,
– prowadzenie mediacji pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami,
– wskazywanie rzeczoznawców właściwych dla oceny wady rzeczy,
– pomoc w redagowaniu pism procesowych,
– kierowanie spraw do instytucji państwowych (np.Państwowej Inspekcji Handlowej) lub organizacji pozarządowych,
– udzielanie porad z zakresu umowy najmu lokali mieszkalnych, umów kredytu, poręczeń, rachunków bankowych,
– informowanie o kosztach ewentualnego procesu, postępowania przed sądem oraz zasad wypełniania formularzy pozwów i wniosków w postępowaniu uproszczonym.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje w godzinach urzędowania Starostwa tj. Poniedziałek 8:00 – 16:00, od wtorku do piątku 7:00 – 15:00 w Wydziale Spraw Obywatelskich i Zdrowia (pokój nr 207, telefon 61-29-73-128).
Ponadto zawsze w godzinach urzędowania Starostwa, w wyżej wspomnianym Wydziale, można złożyć skargę na działalność konkretnego przedsiębiorcy naruszającego prawa konsumenta, wypełniając szczegółowy formularz.
Odpowiedź, w zależności od charakteru i okoliczności sprawy, konsument otrzyma drogą pisemną. Rzecznik udzieli porady lub skieruje pismo o charakterze mediacyjnym do przedsiębiorcy albo wystąpi z wezwaniem do spełnienia należnego konsumentowi świadczenia.
W Wydziale, konsument może również zaopatrzyć się w broszurkę Federacji Konsumentów zawierającą podstawowe informacje z zakresu roszczeń przysługujących kupującemu z tytułu rękojmi i gwarancji.

PrintFriendly and PDF